Tverskov Kommunikation & Udvikling kan tilbyde:
Læring – Inspiration – Proces – Udvikling
Udvikling og markedsføring:
- Boligområdets virksomhedsplan – formål, indhold og principper
- Fremtidssikring af boligområder – hør om 99 relevante tiltag
- Mål- og handleplan for boligområdet
- Markedsfører af almene boliger med beboere som ambassadører
Bedre image og formidling:
- Bedre formidling via skriftlighed, bedre opslag, nyhedsbreve og hjemmesider
- Bedre image for boligselskab og boligområder (metoder og værktøjer)
- Hvordan når de gode almene historier frem til medierne (tips om mediekontakt)
Nye politikker og strategier?
- Skal boligselskabets have en integrationspolitik? Hvordan kan den se ud?
- Skal boligselskabets have en frivilligpolitik? Hvordan kan den se ud?
- Skal boligselskabet have en kommunikationsstrategi?
Beboerinddragelse og beboerdemokratiet
- Inspirationsoplæg om beboerdemokratiet og udvikling af et idékatalog
- Nydanskere i beboerdemokratiet – hvordan kan vi gøre det bedre?
Udvikling af afdelingsbestyrelser
- Udviklingsworkshop om bedre og mere effektive mødeformer
- Afdelingsbestyrelsernes arbejde og årsplaner
Oplæg/workshop til bestyrelseskonferencer:
- Skal boligområderne have egne virksomhedsplaner?
- Hvordan arbejder vi med fremtidssikring af boligerne?
- Hvordan markedsfører vi vores boliger bedre?
- Metoder og værktøjer til bedre beboerinddragelse
- Hvordan arbejder vi med forankring af det boligsociale arbejde
- De gode almene historier og bedre formidling
- Skal boligselskabet have en integrationspolitik?
- Skal boligselskabet have en frivilligpolitik?
- Udvikling af afdelingsbestyrelsernes arbejde
- Hvordan skaber vi mere effektive mødeformer?
- Skal boligselskabet have en kommunikationsstrategi?
- Hvordan håndterer vi de lokale medier?