Tverskov Kommunikation har en række faglige kompetencer, der skal bruges til at skabe de rigtige rammer og indhold i samarbejdet. Mødet med kunden vil i hovedsagen bygge på følgende trin:
• Analyse
• Idéudvikling
• Udvikling af metoder
• Udvikling af værktøjer
• Idéafprøvning
• Evaluering
I proces- og udviklingsforløb skal der imellem Tverskov Kommunikation og kunden etableres professionelle relationer, der tager afsæt i følgende metoder, holdninger og rollefordeling:
- Konsulenten og deltagerne udgør tilsammen et undersøgende fællesskab
- Deltagere danner sig tanker og opfattelser og opnår et personligt ståsted
- Emner skal være vedkommende for deltagernes hverdag og praksis
- Der skal være plads til forskelle og mangfoldighed i alle udviklingsfaser
- Betingelser der ligger til grund for eksisterende praksis skal synliggøres
- Konsulenten er fødselshjælper for erkendelse, idéudvikling og for ny praksis
- Proces og arbejdsmetoder skal også blive en del af deltagernes læreproces